Digitaliser din virksomhed

Kommentarer (0) IT

Vi lever i en verden, som konstant er i konstant udvikling. Denne udvikling fører én vej og det er mod det digitale, hvilket mange eksempler peger i retning af. Se fx den stigende popularitet af kryptovalutaen Bitcoin, hvis kurs nærmest kun går en vej: Opad! Kryptovalutaer, som opererer uafhængigt af banker og via digitale algoritmer, er et godt tegn på den retning, som vores verden er ved at tage. Dette stiller enorme krav til virksomheder, der konstant skal gøre deres bedste for at tilpasse sig disse krav for omverden, således at din kan bibeholde sin effektivitet.

Ryk online

Vi har set massere eksempler på, hvordan virksomheder er blevet overhalet indenom af deres konkurrenter alene af den årsag, at de har været for langsomme til at digitalisere deres tilstedeværelse. Tag for eksempel Blockbuster, som i lang tid var den største spiller i branchen indtil Netflix, der udelukkende operer digitalt, overtog markedet med storm. Dette var et klart tegn på, at efterspørgslen efter digitale løsninger var enormt høj, hvorfor Netflix derfor vandt størstedelen af kunderne.

Blockbuster opererer nu online, men var for langsomme om at vie sig til det digitale, hvilket kostede dem dyrt. Pointen her er, at det stærkt kan anbefales, at man rykker sin virksomhed online. Med dette menes, at man gør det nemt for sine kunder at interagere med sin virksomhed online og konstant tænker i baner om, hvordan man hele tiden kan forenkle eller forbedre sine arbejdsprocesser ved hjælp af digitale løsninger. Jf. vores tidligere eksempel omkring kryptovalutaer, kunne en måde at gøre dette på være at gøre det muligt for sine kunder at betale med Bitcoins.

Er du leder i en virksomhed, kan det derudover stærkt anbefales at øge sine digitale kundskaber. Du kan derfor med fordel tage et leder kursus med fokus på digitalisering.

Øg din synlighed online

I takt med at man i højere grad opererer online, stiger relevansen af online synlighed. Det er altafgørende, at dine kunder kan finde dig i deres færd på nettet, hvilket gælder ligegyldigt, om du sælger et testamente eller sko. Det er af denne grund, at mange nu til dags undgår at sige ”digital marketing” og i stedet blot omtaler det som ”marketing”, netop fordi det nærmest er selvsagt, at man markedsfører sig selv digitalt.

Synlighed online kan øges på mange måder, men den mest udbredte metode er ved hjælp af betalt annoncering på enorme platforme så som Google, Facebook, LinkedIn etc. Er man tilstedeværende på disse medier, vil man have en klar fordel, da potentielle kunder har muligheden for at finde din virksomhed online. I online markedsføring er det utrolig vigtigt, at man på forhånd definerer, hvem sit kundesegment er. Man har hermed mulighed for at lægge en strategi for at ramme præcis de online brugere, man gerne vil. Gør man dette på den rigtige måde, kan det medføre skyhøje afkast. Ved at ramme en specifikt defineret målgruppe er man derudover forsikret om, at ens investering i annonceringen på en eller anden måde vil gavne, da man jo betaler for trafik, som skaber awareness hos relevante brugere. Denne trafik kan også bruges til videre annoncering.

En anden fordel med betalt digital markedsføring er, at man på annonceringsplatformene har mulighed for at danne sig et overblik over præcis, hvor meget man får ud af sin annoncering. Der er data til rådighed, som dækker over, hvor mange der ser dine annoncer, hvor mange der klikker på dem, hvor mange der køber efter de har klikket på dem og meget mere. På denne måde kan du konstant optimere og skrue op eller ned på budgetter, sådan at du hele tiden for det meste ud af din annoncering.

Høj popularitet betyder hård konkurrence

For at blive under emnet omkring digital markedsføring, så medfører den stigende popularitet af denne form for markedsføring også, at man har mange annoncører at kæmpe mod. Kvaliteten af markedsføring online er højere end den nogensinde har været og små begynderfejl i annoncering er meget sjældne at se. Dette skyldes netop, at virksomheder har fået øjnene op for, hvor vigtigt dette er at praktisere og derfor sjældent igangsætter annoncer uden at få eksperter til at kigge på det eller decideret at administrere det.

Står du som nystartet virksomhed og skal række dybt ned i lommen for at skrabe kapital sammen til at få finansieret dette, så vil det bestemt ikke være en dum ide tage et tjeklån. Dette kan, sjovt nok, også nemt gøres online, så tøv ikke med at få det gjort!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *