Styrk din forretning med et Google Adwords-kursus

Adwords

Online markedsføring er et af de allervigtigste steder at markedsføre sig for en virksomhed, da hele samfundet er blevet så digitalt, hvor mere eller mindre al information opnås foran en skærm. Der er flere muligheder for online markedsføring. Der kan reklameres på de sociale medier såsom Facebook og Twitter, der kan laves bagvedliggende SEO arbejde, og der kan laves Google Adwords.

Google Ads er helt klart den mest direkte form for markedsføring. SEO arbejdet søger at optimerer således, at din hjemmeside rykker opad på en Google søgning. Facebook reklamerne kan være med til at få dit brand ud og måske stille nysgerrigheden hos potentielle kunder. Det essentielle ved Google Adwords er, at de henvender sige til en kunde, som er så langt i købsprocessen, at kunden ved, at den ønsker sig et af dine produkter. Du skal altså ikke sælge ideen om at eje produktet, men ”blot” sørge for, at kunden vælger at handle hos dig.

Inden Google Ads: Sørg for at din hjemmeside er SEO optimeret

Det første step inden man begynder at betale sig fra Google Adwords er, at hjemmesiden er søgemaskineoptimeret. Det betyder, at den skal opfylde en række krav, som Googles søgealgoritme foretrækker og derfor prioriterer din hjemmeside højere op.

Med et Google Adwords kursus bliver du meget klogere på, hvordan man i det praktiske anvender Google Ads. Kort og godt går Google Adwords ud på, at man udvælger nogle søgeord, som passer med det produkter, man gerne vil sælge. Det er vigtigt, at søgeordene samtidig er nogle, som man forventer, at kunderne vil bruge til at finde frem til produktet online. Når en potentiel kunde så søger på et af dine udvalgte søgeord, så kommer din hjemmeside frem i toppen som en ”annonce” eller ”sponsoreret”.

Du betaler altså for, at din hjemmeside kommer op blandt de allerøverste. Det er et faktum, at det er de øverste sider, kunderne klikker ind på først – netop derfor vil du gerne ligge der, så du ikke misser et salg fordi du ligger på side 5. Dette kaldes også for ”pay-per-click”. Det er fordi, du ikke betaler for at have en annonce liggende, men derimod kun betaler for hvert klik, dine potentieller kunder laver på din annonce. Dette vil du kunne lære meget mere om på et Google Adwords kursus.

Bliv klogere på de mange muligheder med et online Google Adwords kursus

Det er altså en meget effektiv form for markedsføring. Når kunden først er inde på din hjemmeside, så falder vi tilbage på SEO igen. Her er det nemlig op til dig at sørge for, at din hjemmeside er så brugervenlig, at kunden finder den interessant og klikker sig videre i købsprocessen. Desto færre klik for at fuldende et salg, desto større chance har du for at få salget ført igennem.

Der er dog mange flere faktorer der spiller ind, og mulighederne inden for Google Ads er enorme. Det er et værktøj, der er guld værd – hvis man ved, hvordan man skal anvende det i praksis. Vil du gerne have flere besøgende på din hjemmeside uden at smide en masse penge afsted efter rekalmer, som ikek giver den rette respons, så tag et online Google Adwords kursus og bliv meget klogere på dine muligheder.

Andet spændende til dig

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *