Styrk din forretning med synlighed på nettet

Adwords

Måske er din forretning allerede online, måske overvejer du det stadig. I hvert fald er der meget få forretninger som endnu ikke har taget det digitale spring og rykket ind i cyberspace. Og grunden til at de fleste personer, som driver forretning, gør dette er fordi det simpelthen er her forbrugerne er i dag.

Men hvordan bliver du set, og hvordan styrker du din synlighed på nettet? Læs med her.

Hvilke muligheder bør du overveje?

For det første bør du selvfølgelig tage udgangspunkt i din forretning og dennes forretningsmodel. Hvad sælger du? Er det et produkt eller en service, eller måske begge dele?

Derefter skal du vide, hvem du gerne vil være mere synlig over for på nettet. Hvem er dine forbrugere eller hvem vil du gerne henvende dig særligt meget til?

Disse overvejelser er afgørende for, hvilke områder du bør fokusere på, og hvordan du skal gribe det an.

De næste afsnit fokuserer særligt på kampagner og Adwords. To forskellige metoder som kan styrke synligheden for din forretning.

Kampagner og Adwords

Når der tales om kampagner, menes der typisk korte sponsorerede reklamer eller indlæg på sociale medier. Det kan være et billede eller en video relevant for din virksomhed eller et tilbud I kører nu, som du betaler for skal vises på sociale medier (for eksempel Facebook eller LinkedIn) i en afgrænset periode.

Det smarte ved disse kampagner er, at du kan indstille dem til, hvem de skal vises til (segmenter og målgrupper) f.eks. til kvinder i hovedstadsområdet på mellem 20 og 30 år.
Adwords fungerer lidt anderledes end kampagner. Adwords er Googles reklamesystem, hvor virksomheder kan betale for at få vist deres produkt eller service, når der søges på særlige søgeord på Googles søgemaskine.

Hvis du for eksempel sælger cykler og cykeludstyr kan du med Adwords betale for at få vist en annonce til din onlineshop, når folk søger efter ’damecykel’, ’cykelkæde’ eller ’cykellygter’.
Som udgangspunkt gælder det for Adwords, at jo mere du betaler for et søgeord, jo højere står du på listen. Og jo flere som klikker på dine annoncer, jo højere står du på listen af søgeresultater.
Der kan derfor være meget at hente ved at benytte Adwords på en smart måde.

Adwords – sådan får det mere ud af det

Du er måske allerede godt i gang med at bruge Adwords til at styrke din forretnings synlighed på nettet, men så læs med her for at vide, hvordan du kan få endnu mere ud af dine Adwords.
Det er vigtigt, at du vælger dine søgeord med omhu, når du benytter Adwords. Som skrevet ovenfor er det nemlig en form for auktion mellem virksomhederne, der bruger samme søgeord. Du betaler altså mere for populære søgeord.

Tænk derfor over, hvad der gør din virksomhed eller produkt unikt, og gå efter målgruppen som søger på netop disse termer. I samme omgang bør du sortere irrelevante søgeord fra.

En sidste ting du bør overveje, er at benytte dig af geografisk målretning og tidspunkter for at maksimere din indtjening. Sælger du f.eks. weekendophold, kan det være en idé at fokusere på et særligt område og tidspunkt (op til højtiderne), hvor du vil have vist din virksomhed.

Andet spændende til dig

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *