De unge forlader ikke PC’en for mobilen

Selvom millennials oftest er dem, som er mest up-to-date med teknologiens udvikling, så vises det i en nye undersøgelser at de er loyale overfor deres PC stadig. Som virksomhed er det derfor vigtigt at have en mobil strategi nødvendig, men tiden for kun at have en mobil strategi er der ikke endnu.

  1. For PC og for Smartphone generationen
    En undersøgelse af Deloitte viser at millennials (18 til 24-årige), er den mest pro-PC generation i 2016. Det er en høj sandsynlighed for at de ikke vil forlade deres personlige computere. Denne aldersgruppe er smartphone generationen, men deres intentioner om at købe en ny PC er den højeste på kryds af alle aldersgrupper. Det virker som om at 18 til 24-årige ser smartphones og PC’er som produkter der komplimenterer hinanden i stedet for at være substituerende produkter. Informationssøgning er mere populært på mobilen, men køb er stadig er foretrukken at foretage sig på pc. Så vi bruger mobilen til at læse nyheder mere end vi bruger den til at foretage smslån
  2. Fjernsynet er forældet
    Det var på et tidspunkt, hvor fjernsynet var klart den enhed som blev set mest på af elektroniske enheder af 18 til 34 årige, men fjernsynet er i dag overtaget af både Smartphones/tablets og computere. En tredjedel af tiden brugt på medier er igennem smartphonen og lige efter er PC og bærbare med 27 procent. Det er højere end procentdelen af tiden millennials bruger på traditionel tv, nemlig bare 21%.
  3. Brugen af PC blandt unge
    Unge bruger i gennemsnit 142 minutter på computeren i 2016, steget fra 2011 hvor tallet var var 131 minutter om dagen. Denne tid er ikke inkluderet arbejde, e-mails eller tiden brugt på offline pc-spil. Det de unge bruger deres tid på er online computerspil, længere videoer, streaming og at skabe indhold i form af video eller tekst.
  4. Information – ikke køb
    Ifølge en undersøgelse fra Adobe Mobile, så bruger vi mobilen til information og ikke direkte køb, når det kommer til at handle. Konversationsraten fra besøg til indkøbsvognen online er 3 gange højere på computeren i forhold til smartphone. Derudover så er det kun 16% af indkøbsvogne der resulterer i en ordre for smartphones sammenligner med 26% på pc’en. Oftest er det fordi i forbindelse med nærstudering eller betaling at folk skifter fra mobilen til computeren. Der er flere søgninger på google foretaget fra mobil end PC i dag. Tallene er 40 procent fra PC og 60 procent fra mobile enheder. De største forskelle er indenfor mad og drikke, velvære, sport, nyheder og livsstil.
  5. Længere søgninger
    Noget andet der er interessant er at søgninger er generelt længere på mobil end pc. Hvilket er underligt, da de fleste foretrækker at skrive på keyboard fremfor mobilens tastatur. I kategorien ’Mad og Drikke’ er en typisk søgning på PC 13.8 karakterer hvorimod den er 15.5 karakterer på mobilen, svarende til lidt over to ord. En spekulation er at fordi mobilen er blevet vores foretrukken enhed for informationssøgning, så er søgningerne blevet længere. En typisk søgning kunne være ”boligadvokat Aalborg” for at samle information omkring emnet, inden man brugte pc’en for at gå i dybden og eventuelt foretage køb.

Andet spændende til dig

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *