Gode råd og tips til den succesfulde Facebook annoncering

Kommentarer (0) Medier

Facebook annoncering har efterhånden været et kendt marketingværktøj en del år nu, men det er bestemt ikke ensbetydende med, at alle oplever succes med deres aktiviteter herpå. Tværtimod er det rigtig mange, der slet ikke oplever den forventede og potentielle succes.

Er du en af disse? Fat mod for i det der følger, klæder vi dig på din Facebook annoncering. Der skal nemlig ikke det store til før, at du kan gå fra fiasko til succes. Læs videre.

Sæt din annoncering i kontekst

Det lyder måske lidt diffust at skulle sætte annonceringen i kontekst. Nu vil der blive forklaret. Det handler i korte træk om ikke at benytte sig af en generisk strategi, men at lave en specifik en, der passer til din branche og din målgruppe.

Alt for mange springer den del over og kaster sig i stedet ud i annonceringsdelen uden nogle som helst anelse om, hvad der konverterer og hvem.

Der er nemlig stor forskel på, hvad der virker fra branche til branche og endda for virksomhed til virksomhed, selvom de befinder sig i samme branche. Hvis du opererer som en servicevirksomhed, der organiserer og udbyder et kursus i mødeledelse, skal du have en helt anden tilgang til din annoncering i forhold til, hvis du er en virksomhed, der udbyder ’iphone repair’.

Der er blandt andet en meget længere købsbeslutningsproces, når du skal købe et kursus, end der er, hvis du skal reparere noget, der er meget vigtigt for dig.

Kend til Facebook muligheder

Alt for mange annoncerer uden egentlig at kende til de mange muligheder Facebook udbyder til annoncørerne.

Der er for eksempel mulighed for at benytte sig af kopimålgrupper. Det er der mange, der slet ikke kender til. Hvis du er en af dem, er en kopimålgruppe simpelthen den ene procentuelle del af befolkningen, der minder mest om dine allerede eksisterende kunder.

Ved at fodre en algoritme med oplysninger på dine nuværende kunder, kan Facebook simpelthen regne, hvilken ene procent af Facebook brugere, der er mest tilbøjelige til at konvertere.

Det er for eksempel meget aktuelt, hvis du er en virksomhed, der tilbyder en form for MC host, også kaldet minecraft hosting. Det er meget sandsynligt, at sådan en virksomhed ikke er klar over, hvem der er deres målgruppe, hvorfor kopimålgrupper virkelig vil hjælpe dem i deres annoncering.

Retargeting

Du skal simpelthen kende til retargeting. Det er en af Facebooks allerbedste muligheder. Til dem der ikke ved, hvad retargeting er, så er det en måde, hvorpå man kun henvender sig til de personer, der tidligere har vist interesse i din virksomhed.

Det resulterer altså i en meget stor relevans for de eksponerede af dine annoncer, hvorfor det næsten også altid bevirker til en høj konverteringsrate.

Men retargeting er ikke bare retargeting. Der er mange former for retargeting, du skal kende til. Først og fremmest er det vigtigt, at du kender til dynamisk retargeting.

Som navnet antyder, er denne form for retargeting dynamisk, hvorfor målgruppen ikke bare bliver eksponeret for tilfældige produkter i din produktportefølje, men de produkter, de rent faktisk har vist mest interesse i. Så begynder det virkelig at blive sjovt.

Hvis du vil tage den endnu et skridt videre, kan man også annoncere med dynamisk produktkategoribaseret retargeting. Med denne tilgang viser du de produkter, personen har vist mest interesse i indenfor en given kategori.

Fordelen ved det er, at du kan være meget mere præcis i dit budskab og din annoncetekst. Dette kræver dog, at din hjemmeside har rigtig mange besøgende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *